keskiviikko 28. maaliskuuta 2012

Pussukoita

Tänä talvena olen opetellut tekemään pussukoita. Pussukoita vetoketjulla, pussukoita nepparikiinnityksellä, pussukoilta kukkarokehyksellä... olen antanut niitä lahjaksi jo vaikka kuinka monta ja silti pari on edelleen kodittomana. Innostuin uudesta taidostani ehkä vähän turhankin paljon.

pussukat

Nämä pussukat on tehty Hipun hyvällä ohjeella. Niitä meni lahjaksi ystävälle, työkaverille ja veljen lapsille.Kuvasta voi huomata, että kokeilin näitä ommellessani myös innolla erilaisia nauha/applikaatio-koristelukeinoja.

lintupussukka

Tästä lintupussukasta tuli lopulta itselleni meikkipussi, koska ompelin toisen sivusauman vähän vinoon. Ei se onneksi käyttöön millään tavalla vaikuta.

lintupussukka 2

Vetoketjuja olen nyt ommellut jo niin monta, että niiden kiinnitys alkaa mennä rutiinilla!

kuva 020

Tämä nappi-ja nauhapussukka on vielä koditonna. Todennäköisesti annan sen jollekin vielä joskus lahjaksi.

kuva 015

Kukkaropussukoita olen tehnyt nyt kolme ja kehyksen kiinnitys alkaa tuntua melkein inhimilliseltä. Ensimmäinen versio on yhtä sotkua, mutta toisen kehtasin jo antaa ystävälle joululahjaksi. Siinä oli samaa leppäkerttu-kangasta kuin kuvan pussukassa, mutta vihreällä taustalla.

kuva 014


Pussukan tekoon katsoin ensin ohjeita vanhasta Suuri Käsityö -lehdestä, mutta netistä löytämäni ohjeistus oli huomattavasti selkeämpi ja toimivampi.

Joitakin muitakin pussukkakokeiluja olen tehnyt, mutta kaikista ei tullut otettua kuvia ennen lahjaksi antamista. Todennäköisesti pussukkabuumi kuitenkin jatkuu, näitä on vaan niin kiva väsäillä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti